Sivut

perjantai 17. tammikuuta 2014

Iloitsen elämästä


Iloitsen elämästäni tänään. Tänään voin hyvin ja olen tasapainossa mieleni ja kehoni kanssa. No joo, keholle voisi ehkä antaa lisää liikuntaa.. Lähdenkin tästä kirjoitettuani lenkille, pirtsakkaan pakkaseen pakertamaan :)

Aina en ole iloinnut elämästäni. Elämässäni on ollut useita hetkiä, jolloin jokainen päivä on tuntunut pitkältä, pimeältä ja raskaalta.  Silloin oli vaikea herätä, olla työssä ja mennä nukkumaan. Eräänä päivänä monta vuotta sitten, olin juoksemassa ja tunsin kuinka happi loppui. En pystynyt enää juoksemaan. Lääkärissä ystävällinen nainen kysyi, olinko kenties stressaantunut ja siitä lähti elämäni lumipallo vierimään kohti uusia maisemia.

Tyypillisenä päihdeperheen lapsena, olen tottunut kantamaan huolta muista. Aina vain muista ja heidän tarpeistaan. Siihen liittyy voimakkaasti myös se, että pettymyksen tai surun tullessa kohdalle sitä vain nielee kaiken ja jatkaa sinnikkäästi eteenpäin. Eteenpäin, vaikka rinnassa on iso raskas kivi joka painaa NIIN paljon. Tuona syksyisenä päivänä olin vain niellyt tarpeeksi, kuppini kiehui yli.

Olin kaksi viikkoa sairaslomalla. Silloinen työnantajani ei katsonut asiaa hyvällä, mutta minkäs teit. Täytin  lääkärin ohjeen mukaan viikkoni, eli tein sitä mikä minusta oli mukavaa ja lepäsin. Kaksi viikkoa levättyäni, päätin kuitenkin palata töihin, koska en jaksanut olla vain kotona. Minulle tarjottiin muutamaa eri lääkevalmistetta, mutta kieltäydyin niistä toistuvasti. Olin saanut nimittäin mahdollisuuden ystävältäni, ja se oli muuttava elämäni suunnan täydellisesti.Tämä mahdollisuus oli Rosen-terapia. Olin tutustunut Roseniin aikaisemmin syksyllä ja minun teki mieli kauheasti mennä kokeilemaan miltä se mahtaa tuntua. Käyntikerta on kuitenkin suht´kallista ja olin jättänyt ajatuksen hautumaan parempia aikoja varten. Ystäväni, joka on muusikko sanoi yhteisen keikkamme jälkeen näin: Annan oman keikkapalkkkioni sinulle, että pääset Roseniin ja tulet sen jälkeen voimaan paremmin.. Tätä en unohda koskaan <3 Kiitos L. Annoit elämää suuremman lahjan, ystävyyden!

Rosen -terapia sopi minulle ja sain sieltä sen minkä tarvitsin juuri sillä hetkellä. Terapeutti löysi kehostani valtavasti jännitteitä ja sain purettua ahdistuksiani turvallisesti hänen kanssaan. Wow, ajattelin silloin. Askel muuttui kevyemmäksi, oman itsen tuntemus rikkaammaksi ja elämäni selkeytyi ratkaisevalla tavalla. Käynti Rosen-terapeutilla oli alkusoittoa sille mitä olen nyt.
Ja turha kai puhuakaan siitä mitä työterveyshuolto oli tästä mieltä hoitomuotona..heh. Lääkärin ilme oli sanoinkuvaamaton ja näkemisen arvoinen :) Mutta kävelin ylpeänä sieltä silloin ulos ja tunsin vastaavani itse tulevaisuudestani.
Sen jälkeen olen opiskellut mm. Reiki-masteriksi, käynyt 2 kurssia Bach- kukkaterapiaa, ja nyt opiskelen klassiseksi hierojaksi. Henkinen tie voi olla matkan takana..  Pitkä tie ja pitkä matka, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä käydä sille polulle mitä haluaa kulkea.  Meistä jokainen tarvitsee omat karikkonsa matkan varrella, mutta aina voi selvitä sen olen huomannut.  Nyt istun tässä ja kirjoitan matkastani teille. Sekään ei olisi ollut mahdollista ilman tätä kaikkea mitä olen kokenut. Kiitos elämä, kiitos ystävät ja kiitos karikot <3

Tässä muutamia linkkejä muistin virkistämiseksi:

Rosen- terapia : http://www.rosenterapia.com/

Bach kukkaterapia: http://www.freespirit.fi/bach.html

Reiki : http://www.reikiry.fi/


Ihanaa viikonloppua Teille kaikille ja iloitkaa elämästä <3 <3

Katri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti